Glas versterkt merken, het beschermt het product dat erin zit en het past uitstekend in een circulaire economie. Wil je meer weten over de voordelen van het verpakken in glas? En over wat je kunt doen om je productverpakkingscombinatie met glas een nóg duurzamere uitstraling te geven? Doe bijvoorbeeld de recyclecheck van het KIDV. Daarmee bepaal je eenvoudig of je glasverpakking goed recyclebaar is. En staat het glasbaklogo al op het etiket?
Glasrecycling kan en het gebeurt, is economisch gedreven. Al 79% van het op de markt gebrachte verpakkingsglas wordt gerecycled tot secundaire grondstof voor de fabricage van nieuwe flessen en potten: die bestaan voor 60-85% uit gerecycled glas. Tellen we het hergebruik van het statiegeldglas erbij op, dan is 89% circulair. 89% van het glas wordt dus hergebruikt. Vertel je consumenten over de duurzaamheid van glas, het is een sterk verhaal dat past bij sterke merken.